Hoe kan ik grote appelflappen maken ?

Gisteren van bladerdeeg appelflappen gemaakt, maar zijn zo klein. Ik wil ze net zo groot hebben als bij de bakker/supermarkt, maar hoe ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
5.3K

Antwoorden (4)

dan rol je een vierkantje bladerdeeg wat uit, je maakt hem groter dus en dan vullen, dichtstrijken en bakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet gewoon grotere vellen bladerdeeg nemen, dan kun je ze net zoals bij de bakker maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar kun je die dan kopen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan toch meerdere vellen bladerdeeg samen uitrollen en dan een vierkant uitsnijden van de grootte die je wilt?
Anders moet je zelf bladerdeeg maken, en dat is wel een flinke klus.
Zelf bladerdeeg maken, dan kan je ze uitsteken op de grootte die je zelf wenst. (gebruik een rond dekseltje of iets dergelijks)
Het is wel wat bewerkelijk omdat je het deeg steeds opnieuw moet uitrollen, opvouwen en in de koelkast moet laten rusten om voldoende luchtigheid en laagjes te krijgen.
Bij onderstaande link vind je een goed recept en een goede uitleg.

Succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je koopt een pakje bladerdeeg uit de diepvries, daar zitten 10 velletjes in. In plaats van zo`n velletje diagonaal door de helft te snijden laat je het heel. Dan leg je wat vulling op de ene helft en zorgt dat de rand vrijblijft. Maak de randen met wat water nat en vouw nu een punt schuin naar de tegenoverliggende punt en maak de naadjes van de nu verkregen driehoek dicht door er met de tanden van een vork op te drukken rondom. Besmeer met wat losgeklopt ei en strooi er suiker overheen. Nu hebben ze de maat zoals je bij de bakker koopt. Wil je ze nog groter dan kan je ook bladerdeeg aan een stuk kopen.
amc